El trabajo de Ian Chamberlain toma su influencia de las formas tecnológicas de las estructuras industriales.
Muchas de las tecnologías que Ian estudia están ahora difuntas o reconfiguradas para diferentes usos.
Usando el grabado en hueco, Ian comienza su propia investigación sobre la estructura del sujeto, su ubicación y los efectos del paso del tiempo, convirtiéndose en su propia experiencia visual y en un momento observado en el tiempo.
El trabajo de Ian se encuentra en varias colecciones, incluyendo el Museo Ashmolean. Fue seleccionado para el Jerwood Drawing Prize 2017. Ha exhibido extensamente a nivel nacional e internacional.
Ian Chamberlain’s work takes its influence from man-made technological forms of industrial structures.
Many of the technologies Ian studies are now defunct or reconfigured for different uses.
Using etching Ian begins his own enquiry into the subject’s structure, location and the effects of time passing becoming his own visual experience and an observed moment in time.
Ian’s work is held in several collections including the Ashmolean Museum, The Tate and The V&A. He was shortlisted for the Jerwood Drawing Prize 2017, and made the final selection for the Aesthetica Art Prize in 2016.
He has exhibited extensively nationally and Internationally.